För jag lever La Dolce Vita woooöööuhh

För ett tag sedan skaffade jag SJ Prio. Det är ett sån't kort där du samlar poäng på ditt tågresande, så jag tyckte why not? Jag gör kanske tio resor tur och retur till Stockholm varje månad, så det är rätt logiskt. Nu har jag upptäckt det trevliga med SJ:s sommarerbjudande: Vi lite finare människor som har SJ Prio kan boka första klass, erste klasse, first class och så vidare till halva priset. Känns bisarrt att åka första klass mellan Stockholm och Uppsala men det är ju skönt att slippa kreti och pleti nu när man kommit upp sig lite va. Höhöhöhöhöhöhö.

Så nu sitter jag i varje fall på väg till läger i Borås, i första klass på X2000. Biljetten betalade jag 500 kr för (och det är egentligen inte jag som betalar utan läger-arrangören). Sjukt värt! Det känns nästan som jag blåst någon. Det har jag i och för sig eftersom den här resan egentligen är mycket dyrare om man bokat på det vanliga sättet. Thank god för Töreboda.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0